Keluarga Tetap NO1...



Trend iklan kat televisyen sekarang bukan sahaja mempromosikan produk tapi ada selitkan pengajaran juga...Bagus kan...

Pasti ramai yang dah tengok iklan terbaru dari Nescafe...link iklan ni Umi share kat bawah (selamat menonton)...

Umi tertarik sangat dengan iklan ini, pengajaran dalam iklan ini adalah kepentingan keluarga...
Kadang kala kita sering lupa akan individu di sekeliling kita (lebih tepat lagi keluarga kita)...

Umi suka satu ungkapan ni :

"Kadang kita terasa jauh bukan kerana kita jauh tetapi ianya terlalu dekat..."

Kita yakin mereka sentiasa ada dengan kita...Memang benar ini kerana setiap kali kita perlukan mereka, merekalah orang yang setia disamping kita kan...Tapi kadang kita terlupa bila mereka perlukan kita, di mana kita ketika itu... (Egokan kita)

"Orang kata bila depan mata susah nak hargai, bila dah hilang baru dicari..."

 Umi tahu ramai yang sedar peranan keluarga ni...

- Keluarga ni tempat kita berkongsi suka, duka
- Keluarga tempat kita meminta pertolongan
- Keluarga akan sentiasa sokong kita
- Keluarga tidak akan henti nasihatkan kita
- Keluarga takkan biarkan kita keseorangan

Dan yang paling penting KELUARGA TAKKAN TINGGALKAN KITA WAKTU SENANG ATAU SUSAH...

Kawan hilang boleh cari ganti tetapi sekali kita hilang keluarga takkan ada gantinya...

Sebab itulah kita kena sentiasa hargai masa bersama keluarga kita...Bukan susah pun, cuba tanya khabar mereka...Jika mereka perlukan pertolongan,cuba sedaya mungkin...

Tips eratkan hubungan kekeluargaan...

1. Sentiasa mendoakan mereka
2. Sentiasa bertanya khabar
3. Ambil masa berkongsi cerita dengan mereka
4. Lakukan aktiviti bersama (solat berjemaah, tadarus al-quran, bersenam)
5. Beri hadiah (ingat tarikh2 penting seperti hari jadi)
6. Hulurkan bantuan jika perlu
7. Sentiasa beri semangat dan sokongan
8. Layan mereka dengan sebaiknya

Semoga hidup kita sentiasa bahagia berada disamping keluarga tersayang dengan izinNya...

Iklan Nescafe 2016
https://www.youtube.com/watch?v=NEM_AHuQ7yw








0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.